کرمان؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن دو سوختبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز جمعه سوم فروردین ماه، تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی در محور قلعه گنج به رمشک، به واژگونی و آتش گرفتن یک خودروی سوختبر انجامید. این رویداد منجر به جان باختن دو سوختبر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳، دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی جان باختند.

بر اساس این گزارش، “نیروهای نظامی در محور قلعه گنج به رمشک به سمت یک دستگاه خودروی سوختبر تیراندازی کردند که منجر به واژگونی و آتش گرفتن خودرو شد. دو سرنشین این خودرو در شعله های آتش جان خود را از دست دادند.”

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

هرانا ۳ فروردین ۱۴۰۳