کشته و زخمی شدن سه شهروند در پی تیراندازی نیروهای نظامی در راسک

خبرگزاری هرانا – شامگاه چهارشنبه یکم فروردین ماه، تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان راسک به سمت خودروهای سوختبران، منجر به تصادف چند خودرو شد. در این حادثه یک شهروند جان خود را از دست داد و دو تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، شامگاه چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳، تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی و کشته شدن سه شهروند انجامید.

هویت شهروند کشته شده، مبین اشرف‌ زهی‌ نور، هجده ساله، فرزند الیاس، اهل و ساکن روستای دلبزیر واقع در شهرستان سرباز گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای یگان تکاوری جکیگور به سمت خودروهای سوختبران اقدام به تیراندازی کردند که منجر به نشت گازوئیل در کف جاده و تصادف زنجیره ای و برخورد چند خودروی سوخت بر شد. در این حادثه مبین اشرف‌ زهی‌ نور جان باخت و دستکم دو تن دیگر مجروح شدند.

در این گزارش به هویت دو تن از مجروحان اشاره ای نشده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

هرانا ۳ فروردین ۱۴۰۳