تعقیب و گریز نیروهای انتظامی به زخمی شدن دو شهروند انجامید

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه دوم فروردین ماه، تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای انتظامی در شهرستان سوران به سمت یک خودروی سوختبر، منجر به مجروحیت دو شهروند شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳، تعقیب و گریز نیروهای انتظامی به زخمی شدن دو شهروند انجامید.

در این گزارش بدون اشاره به هویت شهروندان زخمی شده آمده است: ماموران کلانتری شهرستان سوران در پی تعقیب و گریز با یک خودروی سوختبر، اقدام به تیراندازی کرده که منجر به تصادف خودرو سوختبر با یک موتورسیکلت شد. در این حادثه راکبان موتورسیکلت مجروح شدند.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

هرانا ۳  فروردین ۱۴۰۳