کرمانشاه؛ دو شهروند در پی تیراندازی بی ضابطه نیروهای امنیتی زخمی شدند

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه دوم فروردین ماه، تیراندازی بی ضابطه نیروهای امنیتی در یکی از پارک های شهرستان کرمانشاه، به زخمی شدن دو شهروند انجامید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳، دو شهروند در پی تیراندازی نیروهای امنیتی در کرمانشاه زخمی شدند.

هویت این شهروندان، محمد احمدیانی و آرمان بصیری، شهروندان ساکن کرمانشاه، گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، غروب روز پنجشنبه، دخالت نیروهای امنیتی در دورهمی گروهی از شهروندان در پارک شرقی در محله ظفر کرمانشاه، منجر به اعتراض و درگیری بین آنها شد. در واکنش به اعتراض این شهروندان، نیروهای امنیتی به تیراندازی علیه آنان پرداختند.

در نتیجه این تیراندازی، این دو شهروند به ضرب گلوله زخمی شده اند که وضعیت آرمان بصیری وخیم عنوان شده است. زخمی شدگان هم اکنون در بیمارستان بیستون کرمانشاه زیر نظر نیروهای امنیتی بستری هستند.

در این گزارش آمده است: پس از این رویداد، نیروهای امنیتی به خانواده این شهروندان اعلام کرده اند که در رابطه با “توهین و تهدید” علیه نیروهای امنیتی پرونده قضایی برای این دو شهروند تشکیل خواهد شد.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۰۶