قشم؛ یک شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – اسلم صدیقی، شهروند ساکن ایرانشهر، توسط نیروهای امنیتی در قشم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، اسلم صدیقی، شهروند اهل شهرستان سرباز و ساکن ایرانشهر، بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، وی برای تعطیلات نوروز در جزیره قشم بسر میبرد و شامگاه شنبه چهارم فروردین ۱۴۰۳، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد. پس از اطلاع ماموران از هویت او، صورت جلسه تحت عنوان اعضای گروه‌ های مسلح مخالف نظام برای او تشکیل شده است.

نیروی انتظامی استان هرمزگان، بازداشت این شهروند را چنین اعلام کرده است که “مأموران پلیس امنیت عمومی قشم یکی از اعضای گروه تروریستی جیش‌العدل به‌نام «الف صدیقی» را شناسایی و دستگیر کرده اند و او دارای سوابق متعدد ضدامنیتی و کیفری، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری و تحت تعقیب در چندین استان بوده است.”

همچنین سه نوجوان همراه وی به نام های عبدالله صدیقی و محمد زردکوهی، هر دو هفده ساله و اسماعیل براهویی، شانزده ساله، به صورت کوتاه مدت بازداشت و با پیگیری بستگان آنها آزاد شده اند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری آقای صدیقی اطلاعی حاصل نشده است.

اسلم صدیقی پیشتر در تاریخ بیست و سوم آذر ۱۴۰۱ و در پی اعتراضات سراسری، با عناوین اتهامی تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروه‌ها و رسانه‌ های معاند در ایرانشهر بازداشت شده بود. او پس از ماه ها بلاتکلیفی و پخش اعترافات اجباری اش از شبکه استانی “هامون”، به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد. وی پس از اقدام به خودکشی در زندان زاهدان، در تاریخ بیست و ششم مهر ۱۴۰۲ با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۰۶