اعمال محدودیت در برگزاری مراسم نوروزی در یکی از روستاهای کرمانشاه

خبرگزاری هرانا – روز جمعه سوم فروردین ماه، مراسم نوروزی در روستای کله جوب بخش فیروزآباد کرمانشاه به دستور فرمانداری و با حضور نیروهای انتظامی با محدودیت هایی مواجه شده و ناتمام ماند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳، مراسم نوروزی در روستای کله جوب بخش فیروزآباد کرمانشاه ناتمام ماند.

یکی از شهروندانی که در این مراسم حضور داشته است، در گفتگو با هرانا عنوان کرد: “هر سال برای برگزاری مراسم نوروز شمار قابل توجهی از شهروندان بخش فیروزآباد کرمانشاه گرد هم می آیند. امسال با دستور فرمانداری کرمانشاه و حضور نیروهای انتظامی منطقه از تداوم و برگزاری کامل این مراسم ممانعت به عمل آمد.”
به گفته این منبع مطلع، “در سال‌ های گذشته، برگزاری مراسم معمولاً با دخالت و ممانعت اداره اطلاعات روبرو بود، اما در سال جاری، فرماندار تأکید داشت که مراسم باید تعطیل شود.”

از سوی دیگر رسانه هایی که اخبار مناطق کردنشین را پوشش میدهند؛ از برخوردهای امنیتی با برگزاری مراسم های نوروزی در مناطق غرب کشور از جمله برگزاری مراسم در نزدیکی آرامگاه مهسا (ژینا) امینی در شهرستان سقز نیز خبر داده بودند.

مواردی مانند جلوگیری از برگزاری مراسم نوروزی در برخی از مناطق کشور به چشم می‌خورد به‌ طوری که هر ساله تعدادی از شهروندان در حاشیه‌ های این مراسم‌ ها بازداشت میشوند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۰۴