پرونده قتل مهران سماک؛ یک مامور نیروی انتظامی مجددا به اعدام محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی به اتهام قتل مهران سماک، از کشته شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه نظامی یک قزوین به اعدام محکوم شد. پیشتر حکم اعدام این متهم توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، فرمانده سابق نیروی انتظامی بندر انزلی به اتهام قتل مهران سماک، از کشته شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به اعدام محکوم شد.

وکیل خانواده مهران سماک در این باره اظهار داشت: دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض رای خود را صادر کرده است. براساس این حکم مامور متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به اعدام محکوم شده است.

مجید احمدی تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات اعدام برای متهم پرونده صادر کرده است.

در خرداد سال گذشته، وکیل خانواده سماک از صدور حکم اعدام برای این مامور نیروی انتظامی در دادگاه نظامی یک گیلان خبر داده بود؛ حکمی که پس از چندی توسط شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده وی برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض در قزوین ارسال شد.

مهران سماک، شهروند ۲۷ ساله اهل بندرانزلی، در تاریخ نهم آذر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد. پس از این واقعه، جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندر انزلی، به اتهام شلیک گلوله ساچمه‌ ای منجر به قتل مهران سماک، از سمت خود برکنار و بازداشت شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۰۸