رهایی دو زندانی از اعدام در زاهدان و بوشهر

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در زاهدان و بوشهر که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین طی سال گذشته ۶۶ زندانی در استان های سیستان و بلوچستان و زنجان از اعدام رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مدیرکل زندان‌ های استان بوشهر گفت که یک زندانی محکوم به اعدام از چوبه دار رهایی یافت.

محتشم حسینی اظهار داشت که این زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس، سرانجام رضایت اولیای دم را کسب کرده است.

محتشم حسینی افزود: در سال جاری تاکنون ۲ نفر محکوم به اعدام با تلاش شورای حل اختلاف و سازش اولیای دم مورد بخشش قرار گرفتند و زندگی دوباره یافتند.

رهایی یک زندانی از اعدام در زاهدان
به گزارش حال وش، روز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳، یک زندانی در زاهدان از اعدام رهایی یافت.

هویت این زندانی “داوود نورزایی، ۲۸ ساله، فرزند ظاهر، اهل زاهدان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانی در بهمن ماه ۱۴۰۱، از بابت قتل یک شهروند با حکم دادگاه کیفری زاهدان به اعدام محکوم شده بود.

در نهایت با وساطت بزرگان دو طایفه، اولیای دم با اعلام رضایت خود، از اعدام متهم صرف نظر کردند.

طی یک سال اخیر؛ ۶۶ زندانی در زنجان و سیستان و بلوچستان از اعدام رهایی یافتند
به گزارش میزان، طی سال گذشته ۶۶ زندانی در استان های سیستان و بلوچستان و زنجان از اعدام رهایی یافتند.

مصطفوی نیا، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از ۵۷ پرونده سازش در اعدام در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار رای جایگزین حبس در استان صادر و بیش از ۸۰۰ نفر با پابند الکترونیک آزاد شده اند.

همچنین علی فرجی برحق، رئیس کل دادگستری زنجان گفت: با تلاش همکاران قضایی، شورای حل اختلاف، صلح یاران و ستاد صبر استان، طی سال گذشته تعداد ۹ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۱/۰۵