ممنوعیت تماس و ملاقات فرزانه قره حسنلو در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – فرزانه قره حسنلو، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت پنج سال حبس خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری می‌کند. خانم قره حسنلو اخیرا به دستور مقامات ذیربط از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، فرزانه قره حسنلو، شهروند محبوس در زندان وکیل آباد مشهد از تماس تلفنی و ملاقات محروم شده است.

بر اساس این گزارش، وکیل خانم قره حسنلو از حکم دادیار ناظر بر زندان و شورای تصمیم گیری زندان، مبنی بر دو هفته ممنوعیت تماس و سه ماه ممنوعیت ملاقات برای موکلش، به دلیل ارسال پیام صوتی تبریک سال نو از زندان مشهد، خبر داد.

محسن بیات، همچنین درباره وضعیت پزشکی خانم قره حسنلو گفت: در دی ماه سال گذشته مشخص شد که در سینه خانم‌قره‌ حسنلو، توده سرطانی وجود دارد و هرچه زودتر باید تخلیه شود. بیستم دی، خانم قره‌ حسنلو با حضور ماموران زندان، به بیمارستانی در مشهد منتقل و سه روز در این بیمارستان بستری شد. او پس از انجام عمل جراحی، علیرغم نظر صریح پزشکی قانونی، به زندان منتقل شد. پزشکی قانونی برای خانم قره‌ حسنلو دو ماه مرخصی و طی روند درمانی خارج از زندان را تعیین کرده بود، اما متاسفانه نظریه پزشکی قانونی مورد توجه قرار نگرفت.

وی پیشتر نیز از رسیدگی پزشکی در زندان کچویی کرج محروم مانده بود.

خانم قره حسنلو در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به همراه پانزده تن دیگر از جمله همسر خود، حمید قره حسنلو، در ارتباط با پرونده جان باختن یک نیروی بسیج به نام “روح الله عجمیان” در کرج بازداشت شد.

اوایل سال ۱۴۰۲ شعبه یک دادگاه انقلاب کرج فرزانه قره حسنلو را به پنج سال حبس در زندان مشهد، محکوم کرده بود. این حکم نهایتا در مردادماه همان سال، در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تایید شد.

فرزانه قره حسنلو در شهریور ۱۴۰۲، جهت اجرای حکم حبس و تبعید، به زندان مشهد انتقال یافت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۱۲