صدور و تایید حکم اعدام برای دو زندانی در تهران

خبرگزاری هرانا – یک زندانی زن در تهران از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد. همزمان یک زندانی دیگر در این شهر به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر طی سال گذشته، هشت زندانی در اردبیل در پی کسب رضایت اولیا دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام یک زندانی زن در دیوان عالی کشور تایید شد.

در این گزارش آمده است؛ در آذر سال ۱۳۹۹ مرد چهل و دو ساله ای به نام میثم در خانه‌اش در خیابان پیروزی تهران به طرز مشکوکی جان سپرد.

کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را نارسایی تنفسی ناشی از مصرف مواد مخدر دست ساز اعلام کردند. با این اظهارنظر، خانواده میثم از عروسشان شکایت کردند و گفتند پسرشان معتاد نبوده است.

زن مقتول به نام مهناز بازداشت و در ابتدا قتل همسرش را انکار کرد. نهایتا خانواده مقتول شکایت خود را پس گرفته و پرونده مختومه شد اما دختر خانواده، اقدام به قتل پدرش توسط مادرش را افشا کرد.

دختر نوجوان گفت: مادرم شاغل بود و پدرم مخالف کار کردن مادرم بود. آخر هفته‌ ها که پدرم خانه بود، همیشه بر سر کارکردن مادرم در بیرون از خانه با هم اختلاف داشتند. مادرم هم برای اینکه بتواند به محل کارش برود، پودری را در غذا یا چای پدرم میریخت که او بخوابد. وقتی من اعتراض می‌کردم با لحن تندی می‌گفت که این پودر داروی تقویتی و ضدکروناست.

نهایتا مهناز مجددا بازداشت و به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: مردی که از مشتری هایم بود چند قرص به من داد تا آنها را به شوهرم بخورانم. من هم قرص ها را به او دادم. من برای سومین بار قرص را به شوهرم دادم اما او حالش بد شد و جان سپرد.

در نهایت متهم توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام و ده سال زندان محکوم و حکم اعدام متهم در دیوان عالی کشور تایید شد. دو مرد متهم دیگر نیز در این پرونده به مجازات زندان محکوم شدند.

یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد
به گزاش رکنا، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۲۹ آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد. وقوع درگیری در یکی از خیابان‌های تهرانپارس به پلیس اعلام شد و روشن شد پسر ۳۵ ساله‌ای به نام بهروز به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شده است. وی ساعاتی پس از درگیری جان باخت.

پس از مدتی یک شهروند به نام کیارش در این خصوص بازداشت شد. وی توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل به اعدام محکوم شده است.

رهایی هشت زندانی از اعدام در اردبیل
به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان اردبیل از رهایی هشت زندانی از چوبه دار طی سال ۱۴۰۲ با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف استان، صلح‌ یاران و داوران استان خبر داد.

خبرگزاری هرانا –  ۱۴۰۳/۰۱/۱۳