روزه خواری؛ تعدادی از شهروندان در گرمسار بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – دادستان عمومی و انقلاب گرمسار از بازداشت دوازده شهروند در روز دوشنبه سیزدهم فروردین ماه، به دلیل آنچه “هنجارشکنی در ماه رمضان در زمینه روزه خواری”‌ عنوان کرده، خبر داد. این مقام قضایی اعلام کرد، علاوه بر این، تعدادی از شهروندان به دلیل “استفاده از مشروبات الکلی در ملاعام” دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بسیج، روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، شماری از شهروندان در گرمسار بازداشت شدند.

دادستان عمومی و انقلاب گرمسار در این خصوص گفت: در اجرای “طرح برخورد با هنجارشکنان ماه رمضان در زمینه روزه خواری” و در بازدید از تفرجگاه‌ ها و بوستان‌ ها، ۱۲ شهروند به دلیل هنجارشکنی علنی، دستگیر و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وحید محمدی در ادامه افزود: در روز مذکور، شماری از شهروندان به دلیل استفاده از مشروبات الکلی در ملاعام بازداشت و تعدادی موتور سیکلت و وسیله نقلیه نیز توقیف گردید.

در این گزارش به هویت شهروندان بازداشتی و محل نگهداری آنها اشاره ای نشده است.

در قوانین ایران غذا خوردن در ماه رمضان صراحتا جرم‌انگاری نشده است، اگرچه ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی «تظاهر به عمل حرام» را جرم انگاشته است بنا به این ماده، هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر «تظاهر به عمل حرامی» نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴)‌ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی “عفت عمومی” را جریحه‌دار نماید فقط به‌حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

خبرگزاری هرانا –  ۱۴۰۳/۰۱/۱۶