رد درخواست واخواهی؛ حسین حسین خانی به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محکومیت بدوی حسین حسین خانی، شهروند ساکن اراک به دو سال زندان، در پی رد درخواست واخواهی این شهروند توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین حسین خانی در پی رد درخواست واخواهی به حبس محکوم شد.

آقای حسین خانی پیشتر در بخشی از پرونده اش به صورت غیابی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک به ریاست قاضی حسینی از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی به دو سال زندان محکوم شده بود.
این شهروند در بخش دیگری از پرونده مذکور نیز توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو اراک به ریاست جواد علی پور، از بابت اتهام تمرد در برابر مامورین به تحمل سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به پرداخت پانزده میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت تبدیل شد. حکم صادره نهایتا توسط شعبه چهاردهم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی عینا تایید شد.

حسین حسین خانی، شهروند ساکن اراک در تاریخ پنجم آبان ۱۴۰۲، در حالیکه به مزار مهرشاد شهیدی نژاد منفرد طهرانی، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ رفته بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ نهم آبان با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان اراک آزاد شد.

قابل ذکر است این شهروند در تاریخ بیست و نهم شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در اراک بازداشت و نهایتا در تاریخ یکم مهر با قرار کفالت از زندان این شهر آزاد شده بود.

گفتنی است، مهرشاد شهیدی نژاد منفرد طهرانی، شهروند نوزده ساله، در تاریخ چهارم آبان ۱۴۰۱، در اثر ضربات باتون به سر در شهر اراک جان خود را از دست داد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۱/۲۹