شهاب نظری جهت اجرای حکم حبس احضار شد

خبرگزاری هرانا – شهاب نظری، شهروند ساکن ایذه، اخیرا با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس خود به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز احضار شده است. او پیشتر توسط دادگاه های انقلاب و کیفری اهواز مجموعا به چهار سال و ۹۱ روز حبس محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهاب نظری به دادسرا احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که اخیرا توسط شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب اهواز صادر شده است، از آقای نظری خواسته شده تا به مدت ده روز پس از درج ابلاغیه در سامانه به تاریخ بیست و هشتم فروردین ۱۴۰۳، جهت اجرای حکم حبس خود به شعبه مذکور مراجعه کند.
این شهروند پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهامات “توهین به مقام رهبری” به دو سال حبس تعزیری و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری، مجموعا به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه چهاردهم دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان عینا تایید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، دو سال حبس برای او در این بخش از پرونده اش قابل اجرا خواهد بود.

همچنین آقای نظری در بخش دیگری از پرونده مذکور از بابت اتهام “نشر اکاذیب” توسط دادگاه کیفری دو اهواز به یک سال و ۹۱ روز حبس محکوم و حکم صادره نیز توسط دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان عینا تایید شده است.

شهاب نظری،  در تاریخ دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و نهایتا در تاریخ سی و یکم اردیبهشت با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

شهاب نظری، متولد ۱۳۷۹، فرزند علی محمد، مجرد و ساکن ایذه است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۲۹