پرویز سیابی از زندان اردبیل به مرخصی درمانی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – پرویز سیابی، فعال ترک (آذربایجانی) از زندان اردبیل به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرویز سیابی از زندان اردبیل به مرخصی اعزام شد.

وی جهت طی مراحل درمان به مرخصی اعزام شده است.
این فعال ترک (آذربایجانی) مورخ سوم مردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا در تاریخ هفتم شهریورماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه دویست و پنجاه میلیون تومانی از زندان اردبیل آزاد شد.

آقای سیابی در آبان ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه اول دادگاه‌ انقلاب اردبیل به ریاست قاضی وحید مهدوی راد از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های مخالف نظام و انجام مصاحبه و انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی مبتنی بر ضدیت با کلیت و اساس نظام به قصد بر هم زدن” به یک سال حبس تعزیری، از بابت اتهام ” اداره گروه‌های غیر قانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ده سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “عضویت در دسته‌جات‌ و گروههای‌ غیر قانونی با هدف‌ برهم زدن امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. نهایتا این حکم توسط شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به شش سال حبس تعزیزی کاهش پیدا کرد.

وی در تاریخ هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت شش ساله خود به بند شانزده زندان اردبیل منتقل شد.

در تاریخ دوم مردادماه ۱۴۰۰، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی و سوء مدیریت مسئولان که از شامگاه بیست و چهارم تیرماه ۱۴۰۰، آغاز شد، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان تبریز دستکم سه شهروند بازداشت شدند.

آقای سیلابی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۱/۳۰