دوازدهمین اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به اعدام های گسترده

این دوازدهمین هفته پی در پی است که زندانیان در اعتراض به اعدام های گسترده هر هفته سه شنبه اقدام به اعتصاب غذا می کنند.
به گزارش کانون حقوق بشر ایران، سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، اعتصاب غذای زندانیان در زندان های ایران برای دوازدهمین هفته پی در پی و مستمر ادامه دارد. اعتصاب غذای سه شنبه های نه به اعدام، این هفته در اعتراض به تشدید اعدام ها و سرکوب در خیابان ها با سوءاستفاده از شرایط ملتهب منطقه انجام می شود.

تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و غیر سیاسی در زندان های اوین، قزلحصار، مرکزی کرج، مرکزی خرم آباد، نقده، سقز، مشهد و ….با توجه به افزایش احتمال اجرای گسترده احکام غیرانسانی اعدام توسط دستگاه قضایی دیکتاتوری حاکم بر ایران دست به اعتصاب غذا زدند.

در چند روز اخیر و با سواستفاده حکومت از شرایط ملتهب در منطقه، شماری از محکومان غیرسیاسی در زندان‌های مختلف کشور در سکوت خبری اعدام شده و تعداد دیگری نیز به سلول‌های انفرادی در زندان قزلحصار و دیگر زندان‌ها جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده‌اند.

با توجه به اخبار به نظر می‌رسد موج جدید سرکوب و ارعاب از طریق اجرای احکام غیرانسانی اعدام توسط دستگاه قضایی و امنیتی آغاز شده است. این در حالی است که در چند روز اخیر تعدادی حکم جدید اعدام نیز توسط دادگاه‌های حکومتی، صادر شده و هم‌زمان به بهانه واهی «بی حجابی» فضای امنیتی را علیه زنان از ۲۵ فروردین تشدید نموده‌اند.

زندانیان زندان قزلحصار از سه‌شنبه ۹ بهمن سال گذشته با شروع و راه‌اندازی کارزار «سه‌شنبه‌های اعتصابی نه به اعدام» تلاش کرده‌اند حداقل مسئولیت اخلاقی خود را جهت توجه بیشتر افکار عمومی داخلی و بین‌المللی به اعدام گسترده زندانیان در ایران و نقض فاحش حق زندگی را انجام دهند.

کانون حقوق بشر ایران ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳