محرومیت از ملاقات؛ گزارشی از آخرین وضعیت محسن غیاثی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – محسن غیاثی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند. وی بیش از یک ماه است که از ملاقات با خانواده محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن غیاثی از معترضان اعتراضات آبان ۹۸، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای غیاثی مدت سی و دو روز است که به دستور مسئولان مربوطه از ملاقات با خانواده محروم مانده است. این اقدام به دلیل اعتراض محسن به وضعیت و شرایط نامناسب حاکم بر زندان در ماه رمضان صورت گرفته است.”
بر اساس اطلاعاتی که به دست هرانا رسیده، مدت ۹ ماه است که کارت بانکی آقای غیاثی در زندان غیر فعال شده و او برای تامین هزینه های خود در زندان، با مشکلاتی مواجه شده است.

محسن غیاثی در تاریخ پنجم آذرماه سال ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد. وی پس از چهار ماه، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه همان سال با تودیع وثیقه سیصد میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

آقای غیاثی در تاریخ دهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی اسماعیل برجسته از بابت اتهاماتی همچون “توهین به رهبری” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” به مجموعا هفت سال و سه ماه حبس محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال و سه ماه حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

محسن غیاثی، فرزند ولی اله، چهل و دو ساله، متاهل، دارای یک فرزند و شهروند اهل شهرستان شهریار است.

اعتراضات آبان ماه ۹۸، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را چند هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باخت.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۰۱