گزارشی از اجرای حکم اعدام سه زندانی

خبرگزاری هرانا – سحرگاه پنجشنبه ششم فروردین ماه، حکم سه زندانی از جمله یک زن که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند در کرج به اجرا درآمد. شرح خلاصه ای از پرونده این سه زندانی در ادامه می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، سه زندانی در کرج اعدام شدند.

در این گزارش در خصوص زندانی اول آمده است، در فروردین سال ۱۳۹۹، مرد میانسالی به دلیل اختلافات خانوادگی همسر دوم خود را به قتل رساند.

متهم در پی این رویداد بازداشت و توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد. حکم صادر شده پس از چندی در دیوان عالی تایید شد. نهایتا این متهم سحرگاه پنجشنبه ششم فرودین ماه به دار آویخته شد.

بر اساس این گزارش، متهم دوم که در مهرماه سال ۱۴۰۰ در پی یک نزاع خیابانی یک جوان را به قتل رسانده بود بازداشت شد. چندی بعد متهم توسط قضات دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم و حکم صادر شده در دیوان عالی کشور تایید شد.

نهایتا سحرگاه پنجشنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام این زندانی در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

در این گزارش در خصوص متهم سوم نیز آمده است، در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، زنی با نام سحر در تهران با ضربات چاقو مادر شوهر هفتاد ساله اش را به قتل رسانده و طلاهای وی را به سرقت برد.

پس از چندی در پی تحقیقات پلیس و شواهد موجود صحنه جرم سحر بازداشت شد. سحر توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم و حکم وی در دیوان عالی کشور تایید شد.

نهایتا در پی درخواست اولیای دم سحرگاه پنجشنبه ششم فروردین ماه متهم به دار آویخته شد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۰۶