شش شهروند جهت تحمل حبس به زندان نقده منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه، علیرضا محمدی، اسماعیل تجلا، هیوا محمودی، آرام خالدی‌ نسب، محمد (دیاکو) ابراهیمی و احسان گلابی، شهروندان اهل پیرانشهر جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان نقده منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، علیرضا محمدی، اسماعیل تجلا، هیوا محمودی، آرام خالدی‌نسب، محمد (دیاکو) ابراهیمی و احسان گلابی جهت تحمل حبس بازداشت و راهی زندان نقده شدند.

اسماعیل تجلا، آرام خالدی و علیرضا محمدی ارشد پیشتر توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو پیرانشهر از بابت عضویت در احزاب مخالف نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به  ٢ سال و هشت ماه حبس، سه سال و هفت ماه زندان و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

آقایان احسان گلابی و محمد ابراهیمی، علاوه بر اتهامات فوق، به تصویربرداری از اماکن دولتی متهم و به ترتیب به پنج سال حبس، یک سال زندان و ٣ سال حبس محکوم شدند.

هیوا محمودی، دیگر متهم این پرونده نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی کشور توسط مرجع قضایی مذکور به دو سال حبس محکوم شد.

این افراد در تاریخ پنجم مهر ١۴٠١ در رابطه با اعتراضات سراسری در پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌ های امنیتی در ارومیه منتقل شدند.

آنها پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل و نهایتا در تاریخ هشتم آبان‌ ١۴٠١ با تودیع وثیقه آزاد شدند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۲/۰۶