انتقال به سلول انفرادی؛ افزایش نگرانی ها از وضعیت حبیب دریس، زندانی محکوم به اعدام

خبرگزاری هرانا – حبیب دریس، زندانی محکوم به اعدام به سلول انفرادی زندان شیبان اهواز منتقل شد. انتقال این زندانی با توجه به محکومیت وی به اعدام، موجب افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب دریس به سلول انفرادی زندان شیبان اهواز منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده حبیب دریس ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد که انتقال این زندانی به سلول انفرادی بدون ارائه دلیل مشخصی صورت گرفته است، به گفته این منبع “انتقال این زندانی محکوم به اعدام، باعث افزایش نگرانی خانواده و نزدیکانش در خصوص وضعیت او شده است.”
حبیب دریس، علی مجدم، محمدرضا مقدم، معین خنفری، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی، شش متهم امنیتی، اواسط بهمن ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در خوزستان بازداشت شدند.

نهایتا در اسفند ۱۴۰۱، علی مجدم و محمدرضا مقدم به اتهام سرکردگی و عضویت در “شاخه نظامی گروه حرکه النضال العربی داخل ایران”، به جهت مقابله مسلحانه با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران و معین خنفری، حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی به اتهام عضویت در گروه مذکور، به جهت مقابله مسلحانه با اساس نظام جمهوری اسلامی ایران با حکم دادگاه انقلاب شهرستان اهواز به اعدام محکوم شدند.

این زندانیان پس از اعتراض به احکام صادره، کماکان در انتظار حکم دیوان عالی کشور هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۰۷