دادگاه تجدیدنظر؛ سیامک نصیری به حبس و تبعید محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محکومیت سیامک نصیری، زندانی سیاسی محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج، توسط شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان البرز به سه سال و یک ماه حبس و دو سال تبعید کاهش یافت. این زندانی سیاسی پیشتر توسط دادگاه انقلاب کرج به شش سال حبس و دو سال تبعید محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیامک نصیری به حبس و تبعید محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه دوازدهم دادگاه تجدیدنظر استان البرز صادر و در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه به این زندانی سیاسی ابلاغ شده، محکومیت آقای نصیری به سه سال و یک ماه حبس و دو سال تبعید به شهرستان اهواز کاهش یافت.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “حکم مذکور در پی اعتراض آقای نصیری به حکم دادگاه بدوی صورت گرفته است.”

سیامک نصیری اواخر دی ماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی از بابت اتهام اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم‌ زدن امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهرستان اهواز محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهم سیاسی در تاریخ سیزدهم دی ۱۴۰۲، در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

سیامک نصیری در تاریخ ششم شهریورماه سال گذشته توسط ماموران اطلاعات سپاه در کرج بازداشت و به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: “آقای نصیری پیشتر در اوایل دی ماه سال ۱۴۰۱ در کرج بازداشت شده بود. وی پس از ۲۰ روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. نهایتا در بهمن ماه به دنبال صدور بخشنامه عفو آزاد شده بود.”

سیامک نصیری، متولد ۶۷، ساکن کرج و قبل از بازداشت کارمند اداره گاز بوده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۱۴