دهدشت؛ نوروز رخداد به حبس محکوم شد/ سند

خبرگزاری هرانا – نوروز رخداد، متهم سیاسی ساکن دهدشت به سی و هفت ماه و هجده روز حبس محکوم شد. سی ماه و دو روز از حکم صادر شده علیه این شهروند، به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوروز رخداد، شهروند ساکن دهدشت به حبس محکوم شد.

براساس حکمی که اخیرا توسط سعید طاهری نسب، قاضی دادگاه انقلاب یاسوج مستقر در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت صادر و به آقای رخداد ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به هفت ماه و شانزده روز حبس، در خصوص توهین به رهبری به پانزده ماه و یک روز حبس و از بابت توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به پانزده ماه و یک روز حبس محکوم شده است.
سی ماه و دو روز از حکم صادر شده علیه این شهروند در خصوص اتهامات توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است.

براساس دادنامه صادره، دو اتهام دیگر مطروحه علیه این شهروند مبنی بر “نشر اکاذیب رایانه ای به قصد تشویش اذهان عمومی” و “انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی”، توسط قضات دادگاه کیفری رسیدگی خواهد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “شهر دهدشت دادگاه انقلاب ندارد، به این دلیل در خصوص رسیدگی به اتهاماتی که در صلاحیت دادگاه انقلاب است، یک قاضی از دادگاه انقلاب یاسوج به دادگاه کیفری دو دهدشت می آید و به اتهامات مرتبط با این موضوع رسیدگی می کند”.

جلسه رسیدگی به اتهامات نوروز رخداد در تاریخ چهاردهم فروردین امسال در این شعبه برگزار شده بود.

در تاریخ بیست و هفتم آذرماه سال گذشته، آقای رخداد توسط شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی دهدشت احضار شد. وی چندی بعد پس از حضور در این مرجع قضایی بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. او نهایتا پس از ده روز بازداشت با قرار کفالت از زندان دهدشت آزاد شد.

نوروز رخداد، متولد ۱۳۶۸، کارگر ساختمانی و ساکن شهرستان دهدشت است.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۲/۱۹