تمدید قرار بازداشت؛ تداوم بلاتکلیفی رضا عرب پور در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – رضا عرب پور، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علیرغم گذشت بیش از هجده ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد. اخیرا قرار بازداشت موقت آقای عرب پور توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز مجددا تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا عرب پور همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز در بازداشت بسر میبرد.

حسین علی حاتمی، وکیل مدافع آقای عرب پور در گفتگو با هرانا در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود اظهار داشت: “اخیرا قرار بازداشت موقت آقای عرب پور توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز مجددا تمدید شده و با تبدیل آن به قرار وثیقه برای آزادی موقت وی موافقت به عمل نیامده است.”
این وکیل دادگستری پیش از این اعلام کرده بود که “هر ماه به تمدید قرار بازداشت رضا عرب پور اعتراض میشود”، درخواستی که همواره با بی توجهی مسئولان قضایی مواجه شده است.

محسن احمدپور، بهمن بهمنی، بهروز سلحشور، رسول بداغی، وحید عباسی، رضا عرب پور، صادق قاسمی و اسماعیل موسوی نظری در آبان ۱۴۰۱ به دستور بازپرس پرونده توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و پس از اتمام مراحل بازپرسی، به زندان شیبان اهواز منتقل شدند.

چند ماه بعد کیفرخواست پرونده این افراد با اتهاماتی از قبیل “محاربه، افساد فی الارض، تشکیل گروه باغی” به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع داده شد.

از میان این شهروندان، تاکنون بهمن بهمنی، محسن احمدپور، وحید عباسی، اسماعیل موسوی نظری، بهروز سلحشور و رسول بداغی با تودیع وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شده اند.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۲/۳۰