مهاباد؛ محسن احمدزاده پس از نزدیک به سه سال بازداشت با وثیقه سنگین آزاد شد

 


محسن احمدزاده، زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد با تودیع وثیقه سه میلیارد تومانی از زندان مرکزی این شهر آزاد شد. او دو سال و ٨ ماه و ٢١ روز را در حبس سپری کرده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ٢٧ اردیبهشت ماه ١٤٠٣ (١٦ می‌‌٢٠٢٤)، محسن احمدزاده، شهروند ۳۸ ساله اهل روستای “کوسه کریز” از توابع مهاباد، از زندان مرکزی این شهر با وثیقه سنگین سه میلیاردی آزاد شد.

محسن احمدزاده، روز شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۳ نوامبر ۲۰۲۱)، دو هفته پس از آزادی موقت و پس از احضار به دادگاه انقلاب مهاباد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بار دیگر به زندان مرکزی این شهر بازگردانده شد.

طبق گزارش قبلی هه‌نگاو، محسن احمدزاده در ایام بازداشت از داشت حق دسترسی به وکیل و همچنین حق ملاقات با خانوادهاش محروم بود. وی توسط نهادهای امنیتی به همکاری با یکی از احزاب کُردستانی مخالف حکومت، متهم شد.

محسن احمدزاده روز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ (۳۰ آگوست ۲۰۲۱) توسط نیروهای اداره اطلاعات در مهاباد بازداشت و ابتدا به یکی از بازداشتگاه‌های این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل و در نهایت راهی زندان مرکزی مهاباد شد.

هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که همزمان یک برادر دیگر محسن با هویت یاسین احمدزاده بازداشت و پس از ۲۴ ساعت بازجویی آزاد شده است.

هه‌نگاو؛ یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳