صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شد. همچنین، دو زندانی در اهواز و استهبان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از فروردین ماه سال گذشته به دنبال وقوع درگیری دسته جمعی در حاشیه اتوبان باقری آغاز شد. در این درگیری که مرد جوانی به نام حمید از ناحیه گردن چاقو خورده و به شدت زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد. اما ساعتی بعد به خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

پس از انجام تحقیقات، یکی از دوستان مقتول به نام احسان بازداشت شد و به درگیری با حمید اعتراف کرد. او مدعی شد که ضربه‌ای به مقتول نزده و دو نفر از دوستانش به نام های ماهان و پدرام که همراه وی بوده‌اند مرتکب قتل حمید شده اند.

سپس دو متهم دیگر بازداشت و به این ترتیب برای ماهان و پدرام به اتهام مشارکت در قتل و برای احسان به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده‌ آنها به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. چندی بعد نیز جلسه دادرسی به اتهامات آنها برگزار شد.

پس از ارائه دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شدند و ماهان را به اعدام محکوم کردند. احسان و پدرام نیز به اتهام معاونت در قتل هر یک به ده سال زندان محکوم شدند.

رهایی یک زندانی از اعدام در اهواز
به گزارش میزان، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از بازگشت یک محکوم به اعدام به زندگی با سازش میان دو طایفه در اهواز خبر داد.

عبدالحمید امانت بهبهانی توضیح داد: دوازده سال پیش دو خانوار بر سر اختلافات خانوادگی با هم درگیر می‌شوند و در این نزاع یک نفر به قتل می‌رسد. این واقعه منجر به تشدید اختلافات و تشکیل پرونده‌های متعددی علیه یکدیگر می‌شود و نهایتا متهم به قتل توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم میشود.

وی افزود: با توجه به پشیمانی محکوم از بزه خود و در خواست مکرر خانواده او برای حل و فصل موضوع به واسطه شورای حل اختلاف، این پرونده جهت ایجاد صلح و سازش بین این دو خانوار و کاهش اختلافات به وجود آمده، به یکی از شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع شد. نهایتا با اخذ رضایت از اولیای دم، این زندانی از اعدام رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در استهبان
به گزارش همشهری، یک زندانی در استهبان که پیشتر از بابت اتهام قتل همسر دوم خود به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، یک زندانی در شهرستان استهبان واقع در استان فارس، از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این مرد که حدود ۷ سال پیش با زنی جوان آشنا شده و به‌طور مخفیانه با او ازدواج کرده بود، سعی داشت تا این موضوع را از همسر اول و فرزندانش مخفی نگه دارد. او برای دیدار با همسر دومش، مأموریت‌های کاری و قرارهای کاری را بهانه می‌کرد تا بتواند زندگی پنهانی خود را ادامه دهد.

با تغییر محل کار و انتقال به شیراز، این مرد به همراه همسر اول و فرزندانش به این شهر نقل مکان کرد و زندگی مخفیانه با همسر دومش ادامه یافت، اما پس از مدتی همسر اولش به رفتارهای مشکوک او پی برد که با تعقیب وی، از وجود همسر دوم او آگاه شد، موضوعی که به بروز اختلافات شدید بین این سه نفر انجامید.

سرانجام متهم در سفری به همراه همسر دومش به زادگاهش در استهبان، پس از مصرف مواد مخدر و در اثر عصبانیت، با تیغ موکت‌بری به وی حمله کرد و او را به قتل رساند. سپس پیکر بیجان او را در محلی خلوت دفن کرد و از محل گریخت.

پس از گزارش مفقودی زن جوان به پلیس و دستگیری شوهرش، او به قتل همسر دوم خود اعتراف کرد و به اعدام محکوم شد.

اما در نهایت، با تلاش‌های تیم صلح و سازش زندان بندرعباس و گفتگوهای متعدد با مادر مقتول، وی رضایت خود را اعلام کرد و از اعدام داماد خود صرف‌نظر کرد.

بنابر این گزارش، قرار است که این مرد به زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۲/۳۰