افزایش فشارها بر خانواده کوخیان در ملکان

خبرگزاری هرانا – در ادامه فشارها بر خانواده کوخیان، مزار پدر این خانواده در آرامستان باغ رضوان شهر ملکان مورد تعرض قرار گرفته و بر روی دیوارهای اطراف منزل مسکونی آنان شعارهایی بر علیه مهدی کوخیان، فعال مدنی و خانواده‌ش نوشته شده است. اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز، مادر و خواهر آقای کوهیان بازداشت شده بودند که پس از یک روز آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فشارها بر خانواده کوخیان در ملکان افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، اخیرا فشارها بر خانواده کوخیان، در شهر ملکان صورت افزایش یافته است. روز یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه، افراد نامشخصی اقدام به آسیب رساندن به مزار مصطفى کوخ یان ( کوخیان)، پدر این خانواده در آرامستان باغ رضوان این شهر کردند.

همچنین، اواخر هفته گذشته نیز، افرادی ناشناس علیه این خانواده، بر روی دیوارهای اطراف محل سکونت آنان در ملکان اقدام به شعارنویسی کردند.

لازم به اشاره است، در همین رابطه، در تاریخ بیست و سوم اردیبهشت ماه سال جاری، فرنگیس فتحی و دخترش اکرم کوخیان توسط شمار پرتعدادی از ماموران امنیتی در منزل شخصی خود واقع در شهرک ولیعصر شهرستان ملکان، بازداشت شدند. همچنین ماموران شیشه های منزل این شهروندان را شکسته و اقدام به تفتیش محل کردند. آنها برخی از لوازم شخصی این شهروندان از جمله تلفن همراه، کیس کامپیوتر آنها را نیز ضبط کردند.
نهایتا این شهروندان یک روز بعد پس از اتمام مراحل بازجویی که توسط ماموران اداره اطلاعات تبریز در بازداشتگاه ملکان در خصوص ارتباط با مهدی کوخیان با تامین قرار از بازداشتگاه نیروی انتظامی ملکان آزاد شده و با اتهاماتی مواجه شدند.

آزار و اذیت های صورت گرفته عمدتا مهدی کوخیان از فعالین مدنی شناخته‌شده در شهرستان ملکان و مدیر کانال تلگرامی “شهر خبر ملکان” را هدف گرفته است.

آقای کوخیان که از فعالین باسابقه این منطقه است، در دیماه سال ۱۳۹۵ با شکایت فرهاد نریمانپور، شهردار ملکان و پیمان محمدپور دادستان شهرستان توسط پلیس فتای مراغه در شهر محل سکونت خود در شهرستان ملکان بازداشت شد و چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد. در نهایت او توسط دادگاه انقلاب مراغه به ۱۸ ماه حبس محکوم شد. وی در فروردین ماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل حبس راهی زندان مراغه شد. این فعال مدنی پس از آزادی از کشور ایران خارج شد اما همچنان به فعالیت های مدنی و خبررسانی خود ادامه می دهد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۲/۳۱