کرمان؛ هشت شهروند در پی واکنش به جانباختن رئیسی احضار شدند

خبرگزاری هرانا – در پی انتشار مطالبی در رابطه با سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، دادستان کرمان از شناسایی ۲۸۸ کاربر در فضای مجازی و احضار هشت شهروند به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، اعمال برخوردهای قضایی علیه شهروندان به دلیل اظهارنظر در خصوص واقعه سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران، کماکان ادامه دارد.

دادستان کرمان گفت که بعد از واقعه سقوط هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی و واکنش های کاربران صفحات مجازی به این موضوع، طی ٢۴ ساعت گذشته دستکم ۵۵۰ تارنمای فعال در فضای مجازی مورد رصد قرار گرفته اند. او گفت که این اقدام با همکاری سازمان اطلاعات سپاه ثارالله صورت گرفته است.

مهدی بخشی اعلام کرد که ٢٨٨ فعال مجازی و لیدر شناسایی و همچنین به ٢۵۴ نفر از آنان تذکر تلفنی داده شده است، بعلاوه هشت تن از این افراد به دلیل اظهارنظر در خصوص این واقعه به مراجع قضایی احضار شده اند.

دادستان کرمان در پایان تهدید کرد، با اشخاصی که “هر گونه مطلبی با مصادیق توهین آمیز و مغایر شعائر اخلاق و در تضاد با روحیات دینی و مذهبی کشور متأثر از این حادثه منتشر کنند،” برخورد قاطع خواهد شد.

لازم به ذکر است، بعد از ظهر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت، هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به همراه چند تن از همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، در جنگل دیزمار در محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا، دچار حادثه شد. صبح روز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه پس از پیدا شدن محل وقوع سانحه و یافتن لاشه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، خبر درگذشت او و همراهانش توسط رسانه های رسمی اعلام شد.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۳/۰۲