به دلیل اطلاع رسانی از وجود ساس؛ ضیا نبوی به انفرادی زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه سی اردیبهشت ماه، ضیا نبوی، زندانی سیاسی به سلول انفرادی زندان اوین منتقل شد. به گفته وکیل مدافع این زندانی، این اقدام در پی اطلاع رسانی آقای نبوی در خصوص وجود حشره ساس در بند هشتم زندان اوین صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، ضیا نبوی به سلول انفرادی زندان اوین منتقل شده است.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع این زندانی در خصوص آخرین وضعیت او توضیح داد: “روز یکشنبه، سی‌ام اردیبهشت مسئولان زندان با مراجعه به اتاق آقای نبوی، او را از بند خارج می‌کنند و یک روز بعد از طریق سایر زندانیان مطلع شدیم او در بند قرنطینه است. او را روز دوشنبه از بند قرنطینه یا اندرزگاه یک زندان اوین خارج ‌و به انفرادی منتقل کرده‌اند.”

به گفته رئیسیان، این اقدام با تصمیم شورای انضباطی زندان صورت گرفته است. این شورا، آقای نبوی را به دلیل اطلاع رسانی در خصوص وجود حشره ساس در بند هشتم زندان اوین، به انفرادی تنبیهی منتقل کرده است.

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: از زمان انتقال تنبیهی، آقای نبوی موفق به برقراری تماس تلفنی و هیچگونه ارتباطی با خانواده اش نشده و به همین دلیل از وضعیت او اطلاع موثقی نداریم.

ضیا نبوی در اردیبهشت ماه سال جاری با نگارش نامه ای به جولان حشره ساس در بند هشتم زندان اوین پرداخته بود.

آقای نبوی در مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره چندی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.  این پرونده در پی اعتراض او به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس علیه آقای نبوی گشوده شد.

وی در تاریخ هجدهم فروردین ماه امسال، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

آقای نبوی نیز پیشتر به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۳/۰۳