ژینا مدرس گرجی به حبس و تبعید محکوم شد

خبرگزاری هرانا – ژینا مدرس گرجی، شهروند ساکن سنندج توسط دادگاه انقلاب این شهر به بیست و یک سال حبس و تبعید محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، ژینا مدرس گرجی به حبس و دیگر مجازات ها محکوم شد.

بر اساس حکمی که توسط دادگاه انقلاب سنندج صادر و به خانم مدرس گرجی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام «تشکیل دسته و گروە غیرقانونی با هدف براندازی نظام» به ده سال حبس تعزیری، «همکاری با گروه‌ها و دول متخاصم» به ده سال حبس تعزیری و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. این دادگاه همچنین حکم به تبعید برای گذراندن دوره محکومیت در زندان همدان داده است. این دادگاه در رابطه با اتهام «نشر اکاذیب و تحریک مردم به اعمال خشونت‌آمیز»، دادگاه کیفری را مسئول رسیدگی به آن اعلام و پرونده را به دادگاه کیفری ۲ سنندج ارسال کرده است.

لازم به ذکر است که استناد دادگاه انقلاب اسلامی در انتساب این اتهامات و مجرم شناختن خانم مدرس‌ گرجی، به گزارشات وزارت اطلاعات بوده است.

در تاریخ بیست و دوم شهریور ۱۴۰۲، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند برگزار شده بود و سومین جلسه آن، در تاریخ بیست و یکم فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد.

اخیراً در روز بیست و هشتم فروردین ماه، یک فروشگاه کتاب به مدیریت خانم مدرس گرجی در سنندج به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

پیشتر در تاریخ بیست و یکم فروردین ۱۴۰۲، این شهروند توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و پس از  انتقال به کانون اصلاح و تربیت سنندج، در تاریخ دوازدهم تیر ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی پیشتر نیز اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ بازداشت و به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل و در تاریخ هشتم آبان همان سال با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۵