جمشید عزیزی به زندان لاکان رشت منتقل شد

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه پنجم خردادماه، جمشید عزیزی ننه‌کران، شهروند ساکن آستارا از زندان این شهر به زندان لاکان رشت منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳، جمشید عزیزی به زندان لاکان رشت منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند، ضمن تأیید این خبر به هرانا گفت که آقای عزیزی برای سپری کردن ادامه دوران محکومیتش از زندان آستارا به زندان لاکان رشت منتقل شده است.
آقای عزیزی اواخر فروردین ماه با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه پنجم اجرای احکام دادگاه انقلاب شهرستان رشت احضار شد. این شهروند ساکن آستارا نهایتا مورخ هجدهم اردیبهشت ماه، پس از مراجعه به دادگستری شهرستان آستارا بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده بود.

جمشید عزیزی در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در منزل شخصی خود توسط مأموران اطلاعات سپاه دستگیر و پس از چهل روز با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی، آزاد شد. پرونده وی توسط شعبه ۱۰ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب رشت مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت او توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت، به ریاست قاضی مهدی راسخی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به هفت ماه و شانزده روز حبس و در خصوص اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس محکوم شد. اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۲، حکم صادره توسط شعبه یازدهم دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تایید شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و شش ماه و یک روز حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

جمشید عزیزی ننه‌کران، متولد یکم دی ماه ۱۳۷۰ در رشت، شهروند ساکن آستارا و فارغ التحصیل کارشناسی علوم تربیتی است. کتاب مجموعه شعر “صورتی تر از ..” از جمله آثار منتشر شده جمشید عزیزی است که توسط نشر ارمغان ارسطو در سال ۱۳۹۹ منتشر شده است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۳/۰۵