ممنوعیت تماس؛ ضیا نبوی به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شد

خبرگزاری هرانا – روز شنبه پنجم خردادماه، ضیا نبوی، زندانی سیاسی از سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شد. او به مدت بیست روز از امکان برقراری تماس تلفنی محروم شده است. آقای نبوی روز یکشنبه هفته گذشته در پی اطلاع رسانی در خصوص وجود حشره ساس در بند هشتم زندان اوین، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضیا نبوی از سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین بازگردانده شد.

آقای نبوی عصر روز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳، پس از گذراندن یک هفته حبس در سلول انفرادی، به بند هشت زندان اوین منتقل شده و به مدت بیست روز از امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم شده است.
ضیا نبوی در اردیبهشت ماه سال جاری با نگارش نامه ای به جولان حشره ساس در بند هشتم زندان اوین پرداخته بود. در پی اطلاع رسانی این زندانی در خصوص این موضوع، وی در تاریخ سی ام اردیبهشت ماه، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد.

آقای نبوی در مردادماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره چندی بعد در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. این پرونده در پی اعتراض او به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس علیه آقای نبوی گشوده شد.

وی در تاریخ هجدهم فروردین ماه امسال، پس از مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

آقای نبوی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخورد های قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۶