درخواست فرجام خواهی محمود مهرابی در دیوان عالی کشور ثبت شد

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع محمود مهرابی، زندانی سیاسی در زندان دستگرد اصفهان، از ثبت درخواست فرجام خواهی موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد. آقای مهرابی در اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان از بابت اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درخواست فرجام خواهی محمود مهرابی در دیوان عالی کشور ثبت شد.

بابک فارسانی، وکیل مدافع وی با انتشار مطلبی اعلام کرد: “فرجام خواهی از رای اعدام موکلم محمود مهرابی ثبت و ارسال گردید. بیش از ده مورد اشکال اساسی رای صادره که هر کدام به تنهایی از دلایل متقن و مستند برای دیوان عالی کشور محسوب می گردد، در صفحات پر تعداد لایحه دفاعیه ذکر شد.“
آقای مهرابی در اردیبهشت ماه سال جاری، توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب اصفهان از بابت اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده بود.

“ارتکاب گسترده نشر اکاذیب در صفحه اینستاگرامی” از مصادیق اتهام “افساد فی الارض” آقای مهرابی عنوان شده است.

محمود مهرابی برای نخستین بار در تاریخ دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و پنجم اسفندماه با تودیع وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. او ساعاتی پس از آزادی، مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت و به این زندان بازگردانده شد.

قرار جلب به دادرسی وی در مهرماه سال گذشته از بابت اتهامات “افساد فی الارض از طریق نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، تحریک غیرموثر نیروهای نظامی و انتظامی به عدم اجرای وظایف و تسلیم در فضای مجازی، تحریک مردم به جنگ و کشتار به قصد برهم زدن امنیت و توهین به مقام رهبری و روح الله خمینی در فضای مجازی” توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه صادر شده بود.

در دی ماه سال ۱۴۰۲، آقای مهرابی در شعبه قضایی مذکور با گشایش پرونده ای جدید علیه خود از بابت اتهاماتی همچون انتشار محتوای مجرمانه در رسانه ها و توهین به ائمه و مقدسات مواجه شد.

محمود مهرابی، سی و پنج ساله، شهروند ساکن اصفهان و مجرد، پیش از بازداشت در حوزه برق مشغول به فعالیت بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۷