دو زندانی در بندرعباس از چوبه دار رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در بندرعباس که پیشتر در پرونده ای مشترک از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه‌ دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، دو زندانی در بندرعباس از چوبه‌دار رهایی یافتند.

براساس این گزارش، شامگاه یکی از روزهای تیرماه سال ۹۹ فردی در بندرعباس در جریان یک درگیری به شدت مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پس از این واقعه، ماموران پلیس خود را به محل درگیری رسانده و تحقیقاتشان را در این باره آغاز کردند. در ادامه مشخص شد که مقتول با دو پسر جوان که یکی از آنها شاگرد آرایشگر بود، درگیر شده بود. چند ساعت بعد هر دو متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

متهم ردیف اول در دفاع از خود گفت: مقتول اهل همان محله است. آن روز معلوم بود که او حالت طبیعی ندارد. مدام فریاد می‌کشید و وارد آرایشگاه شده بود که من او را بیرون کردم. او باز هم فریاد می‌کشید که دوستم از راه رسید و در حمایت از من با او درگیر شد. کشمکش بالا گرفت و من با قیچی آرایشگری و دوستم با چاقو به او ضربه زدیم و او مجروح شد و روی زمین افتاد. ما فرار کردیم و بعد فهمیدیم که او جانش را از دست داده است.

دومین متهم نیز اعترافاتی مشابه دوستش داشت و در این شرایط بود که پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان هرمزگان فرستاده شد.

پس از برگزاری جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و هر دو نفر را به اعدام محکوم کردند. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

در نهایت این دو زندانی توانستند رضایت اولیای دم را کسب کنند و از مجازات مرگ رهایی یابند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۶