سراوان؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه هشتم خردادماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی شهرستان سروان یک سوختبر کشته و یک سوختبر دیگر مجروح شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی شهرستان سروان به کشته و زخمی شدن دو سوختبر انجامید.

هویت سوختبر کشته شده، “فرهاد سپاهی، ۱۸ ساله و فرزند عبدل، هویت سوختبر مجروح نیز ناصر سیاهانی، ٢٠ ساله، فرزند رسول بخش و متاهل، هر دو اهل و ساکن سراوان” گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: حوالی ساعت ٩ صبح روز گذشته، چهار سوختبر در منطقه مرزی میل اسفندک بدون ایست و هشدار قبلی مورد هدف شلیک نیروهای هنگ مرزی قرار گرفتند، ناصر از ناحیه پا و فرهاد از ناحیه دست مجروح شدند که فرهاد توانسته از محل واقعه دور شود. سپس ناصر به همراه دو سوختبر دیگر به نام های ادریس سپاهی، ٢۴ ساله، فرزند رحمت و امان الله سپاهی، ۱۹ ساله فرزند فقیر محمد توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، پیکر فرهاد سپاهی عصر همان روز در اطراف کوه ها توسط اهالی منطقه پیدا شد که به دلیل خونریزی جان خود را از دست داده بود.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۰۹