ارژنگ مرتضوی از زندان قزلحصار کرج به مرخصی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه دهم خردادماه، ارژنگ مرتضوی، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از زندان قزلحصار کرج به مرخصی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه دهم خرداد ۱۴۰۳، ارژنگ مرتضوی از زندان قزلحصار کرج به مرخصی اعزام شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای مرتضوی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “روز گذشته، ارژنگ مرتضوی به مدت سه روز جهت اقدامات لازم اداری برای سپری کردن ادامه محکومیت خود با پابند الکترونیکی در خارج از زندان، به مرخصی اعزام شده است.”
ارژنگ مرتضوی در تاریخ بیست و هفتم فروردین ماه، پس از مراجعه به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شهرستان کرج، جهت اجرای حکم هفت ماه حبس خود به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود.

آقای مرتضوی در تاریخ پانزدهم مهر ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و نهایتا در تاریخ چهاردهم آبان ماه با تودیع وثیقه آزاد شد.

این دانشجو در تاریخ بیست و هشتم آذر سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست قاضی سید موسی آصف الحسینی، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. همچنین بابت مجازات تکمیلی به منع عضویت و استفاده از کلیه شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و ممنوعیت خروج از کشور به مدت دو سال محکوم شد.

حکم حبس در اسفندماه توسط شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان البرز به هفت ماه حبس کاهش یافت.

در اوایل مهر پارسال، ارژنگ مرتضوی، دانشجوی علوم کامپیوتر دانشگاه خوارزمی، براساس حکم کمیته مرکزی وزارت علوم به دلیل “ایجاد اغتشاش و بلوا در دانشگاه” به چهار نیمسال منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل از دانشگاه خوارزمی به دانشگاه دامغان محکوم شد.

آقای مرتضوی در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در مقابل دانشگاه محل تحصیل خود بازداشت شده بود. وی نهایتا در تاریخ دوم اسفند ماه همان سال به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۱۱