بروجن؛ یک شهروند در پی تیراندازی نیروهای انتظامی جان باخت

خبرگزاری هرانا – روز شنبه دوازدهم خردادماه، در جاده بروجن به یاسوج خودروی یک شهروند در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای انتظامی دچار حادثه شد و راننده خودرو جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه دوازدهم خرداد ۱۴۰۳، تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای انتظامی در جاده یاسوج به بروجن منجر به جان باختن یک شهروند شد.

هویت این شهروند “حسین صادقی، اهل روستای دیل از توابع گچساران” توسط هرانا احراز شده است.
یکی از نزدیکان این شهروند در تماس با هرانا ضمن تایید این خبر گفت: “نیروهای انتظامی در منطقه دوراهان بین یاسوج و بروجن به ظن حمل کالای قاچاق اقدام به تعقیب خودروی آقای صادقی کردند. در ادامه نیروهای انتظامی به سمت خودروی وی تیراندازی کرده که منجر به تصادف خودروی این شهروند با یک تریلی شد. حسین صادقی در این واقعه جان خود را از دست داد.”

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در طول سال ۱۴۰۲، مجموعا ۵۴۰ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۹ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۹ کولبر، ۲۹ سوختبر و ۷۱ شهروند دیگر میشود. ۴۱۱ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه اعضای ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۳۵۳ نفر کولبر، ۳۳ شهروند عادی و ۲۵ نفر سوختبر هستند.

خبرگزاری هرانا –: ۱۴۰۳/۰۳/۱۵