صدور و تایید حکم اعدام برای یک متهم/ رهایی دو زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین، دو زندانی در شهرهای مختلف که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در دی ماه سال ۱۴۰۰، در پی تماس عوامل شهرداری شرق تهران با پلیس مبنی بر به قتل رسیدن مردی که بدن او را سه تکه کرده بودند تحقیقات پلیس آغاز شد. با حضور ماموران پلیس در محل حادثه و انجام تحقیقات اولیه، ماموران پلیس متوجه رد خونی شدند که آنها را به خانه‌ ای سه طبقه در ۱۰۰ متری محل کشف جسد رساند.

با حضور ماموران پلیس به خانه مذکور صاحبخانه که مردی مسن بود با دیدن جسد گفت: این پسرم کوروش است که از یازده روز قبل تاکنون ناپدید شده است. ماموران در ادامه دریافتند پدر کوروش چندی قبل برای سومین‌ بار با زنی ازدواج کرده و این زن به نام مهناز با کوروش اختلافاتی داشته است. ماموران که به مهناز شک کرده بودند وی را بازداشت کردند.

پس از بازداشت و اعترافات متهم، پرونده وی با صدورکیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. چندی بعد قضات شعبه قضایی مذکور مهناز را به اعدام محکوم کردند و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در تهران
به گزارش اعتماد، یک زندانی در تهران از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، در آذرماه سال ۱۴۰۱، پسر جوانی در محله خاک سفید تهران مادرش را به نام النار با ضربات چاقو به قتل رساند. پس از وقوع این حادثه متهم بازداشت و پرونده اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

نهایتا متهم با گذشت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت و قرار است که به زودی به لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

بخشش یک زندانی از اعدام
به گزارش اعتماد، مردی که از بابت قتل همسرش به اعدام محکوم شده بود از مجازات اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۳، مردی تحصیل کرده دارای لیسانس زبان انگلیسی با نام رسول که در یکی از شهرهای غرب کشور زندگی می‌کرد به دلیل اختلافات خانوادگی همسرش را به قتل رساند.

متهم که توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده بود با شرط و گذشت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت.

در این گزارش آمده است، اولیای دم شرط گذاشتند که متهم با رفتن به مناطق محروم ضمن اینکه هزینه و شرایط تحصیل چندین دانش آموز را فراهم کند، می بایست به دانش آموزان این مناطق محروم نیز درس و آموزش بدهد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۳/۱۶