صدور و تایید حکم اعدام برای یک متهم در تبریز

خبرگزاری هرانا – یک متهم به سه فقره قتل توسط دادگاه کیفری تبریز به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم در تبریز به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، به دنبال دریافت گزارش قتل سه عضو یک خانواده شامل یک زن و مرد و نیز یک پسربچه شش ساله در تبریز، پلیس آگاهی تحقیقات جنایی خود را آغاز کرد و داماد خانواده به عنوان متهم به قتل دستگیر شد.

متهم ۴۲ ساله در اعترافات خود گفت: صبح آن روز همسرم در تماس تلفنی به مادرش گفت که من او را کتک می‌زنم. خانواده همسرم ساعتی بعد به منزل ما آمدند و می‌خواستند فرزند ما را با خود ببرند. جر و بحث من و پدرزنم به درگیری منجر شد و من رفتم داخل آشپزخانه و چاقو را برداشتم. او را زدم و وقتی مادرزنم بچه را برداشت و فرار کرد مجال ندادم و او را هم زدم و بعد برادرزنم را هم از پشت زدم.

با اظهارات متهم، پرونده برای صدور رای نهایی از شعبه ۶ دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان ارجاع و مورخ بیست و نهم آبان ماه سال گذشته، جلسه رسیدگی به اتهام متهم در شعبه مذکور برگزار شد.

در این گزارش آمده است، اولیای دم مقتولان مجازات اعدام را از دادگاه خواستار شدند. قضات دادگاه، متهم را به سه بار اعدام از طریق آویختن به چوبه دار در محوطه زندان مرکزی محکوم کردند. طبق رای دادگاه اجرای اعدام از حیث قتل عمدی مادرزن متهم، منوط به پرداخت نصف دیه کامل به متهم از سوی اولیای دم خواهد بود.

در نهایت، حکم اعدام این متهم در دیوان عالی کشور نیز تایید شده

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۳/۱۸