بندرعباس؛ دو زندانی از چوبه دار رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در بندرعباس که پیشتر در پرونده‌ای مشترک از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه‌ دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، دو زندانی در بندرعباس در پی رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافتند.
بر اساس این گزارش، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۸، فرزندان یک زن جوان به مأموران پلیس بندرعباس مراجعه کرده و از مفقود شدن مادرشان خبر دادند. آنها اظهار داشتند که مادرشان چند روز قبل از خانه خارج شده و به تماس‌های تلفنی آنها پاسخ نمی‌دهد. یکی از فرزندان گفت: «پدر و مادرم چند سال قبل از یکدیگر جدا شدند و ما با مادرمان زندگی می‌کردیم تا اینکه چند روز قبل او ناپدید شد و می‌ترسیم بلایی بر سرش آمده باشد.»

با شروع تحقیقات در این خصوص مشخص شد که زن مفقود شده مدتی قبل با مردی در ارتباط بوده است. این مرد، که چند سال قبل از همسرش جدا شده و به تنهایی زندگی می‌کرد، در بازار ماهی‌فروشان بندرعباس کار می‌کرد. او چند روز بعد از مفقود شدن زن به پلیس احضار شد. در بازجویی‌ها، او ارتباط با زن جوان را قبول کرد اما مدعی شد از سرنوشتش اطلاعی ندارد. بازجویی‌ها ادامه یافت تا اینکه او به قتل زن جوان اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش گفت: “بعد از آنکه از همسرم جدا شدم، مدتی از بندرعباس رفتم و چند سالی در شهر دیگری زندگی می‌کردم تا اینکه دوباره به بندرعباس برگشتم. این بار در بازار ماهی‌فروشان مشغول به کار شدم و در آنجا بود که با زن جوانی آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. هنوز وضعیت مالی خوبی نداشتم و مشکلات زیادی داشتم. یک روز سراغ باجناق سابقم رفتم و از او کمک خواستم. او هم خانه کوچکی را که داشت به من داد تا در آنجا زندگی کنم.”

متهم ادامه داد: “یک روز که زن جوان را به خانه‌ام دعوت کرده بودم، ناگهان باجناقم سر رسید و از دیدن زن جوان در خانه شوکه شد. او به تندی با من برخورد کرد و گفت که نباید کسی را به خانه می‌آوردم. او اصرار داشت که باید زن جوان را از خانه بیرون کنم. من در شرایط سختی قرار گرفته بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم. در این وضعیت بود که تصمیم گرفتم حرف باجناقم را گوش کنم و زن جوان را بیرون کنم. در این بین، من و زن جوان با هم درگیر شدیم و باجناقم هم از من حمایت کرد. دقایقی بعد، وقتی به خودمان آمدیم، متوجه شدیم که زن جوان را خفه کرده‌ایم. ما در ادامه با همدستی یکدیگر جسد را به بیابانی دورافتاده بردیم و در آنجا دفن کردیم. بعد هم با هم قرار گذاشتیم که از این ماجرا با کسی حرف نزنیم.”

به دنبال اعترافات متهم، باجناق سابقش نیز دستگیر و اعترافات او را تأیید کرد. در دادگاه کیفری استان هرمزگان، هر دو متهم به اتهام قتل محاکمه شدند. شواهد نشان داد که هر دو به یک میزان در قتل مقصر هستند و هیئت قضایی هر دو را به اعدام محکوم کرد.

پس از صدور حکم، مسئولان واحد صلح و سازش دادگستری هرمزگان تلاش‌هایی برای ایجاد صلح و سازش آغاز کردند. با تلاش‌های قاضی الهام پوردهقان فراشاه و کاظم شاهرخ‌ نیا، اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، اولیای دم حاضر شدند در قبال دریافت دیه هر دو محکوم را ببخشند تا این پرونده مختومه شود.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۳/۱۷