سه عضو خانواده سپهری به احکام بلند مدت حبس محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – فاطمه سپهری، محمدحسین سپهری و حسین سپهری، سه عضو یک خانواده توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد، با اتهامات مشابه به احکام طولانی مدت حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه سپهری، محمد حسین سپهری و حسین سپهری به حبس محکوم شدند.

اصغر سپهری برادر دیگر این افراد با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اعلام کرد: پس از برگزاری جلسه دوم دادگاه در تاریخ هفدهم خردادماه توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی حسین یزدان‌ خواه، فاطمه سپهری به هجده سال و شش ماه حبس، محمد حسین سپهری به هشت سال زندان و حسین سپهری نیز به پنج سال و شش ماه حبس محکوم شدند.
به گفته آقای سپهری، اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی، توهین به رهبر جمهوری اسلامی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، علیه این افراد مطرح شده است. علاوه بر این، خانم سپهری با اتهام حمایت از دولت متخاصم (اسرائیل) نیز روبرو است.

در توضیحات ارائه شده توسط آقای سپهری، ابهاماتی در رابطه با افزایش تساعدی میزان احکام صادره بابت اتهامات اجتماع و تبانی و توهین به رهبری و همچنین مصادیق اتهامات منتسب به این افراد موجود است؛ هرانا در گزارشات بعدی، بابت شفاف سازی بیشتر در این رابطه اطلاع رسانی خواهد کرد.

حسین سپهری، در تاریخ ششم مهرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ یازدهم دی ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد.

محمدحسین سپهری نیز در تاریخ ششم مهرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و سپس به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

فاطمه سپهری، زندانی سیاسی که هم اکنون دوران محکومیت خود را از بابت پرونده پیشین در زندان وکیل آباد مشهد سپری میکند، در تاریخ ۲۴ مهرماه سال گذشته برای یک هفته به مرخصی درمانی اعزام شد، اما تنها سه روز بعد در تاریخ ۲۷ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد منتقل شد.

او پیشتر به اتهام “همکاری با دول متخاصم” به ده سال حبس، “اجتماع و تبانی” به پنج سال حبس، “توهین به رهبری” به دو سال حبس و “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود. این احکام توسط دادگاه تجدیدنظر تأیید شد و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ده سال حبس برای او قابل اجراست.

همچنین در بهمن ۱۴۰۱، دادگاه کیفری مشهد او را به اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد. او در ۳۰ شهریور همان سال نیز توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت و به زندان وکیل آباد منتقل شد.

خانم سپهری یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت‌الله علی خامنه‌ای است و به همین دلیل در مرحله بدوی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تجدیدنظر به سه سال و شش ماه کاهش یافت و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مدت پنج سال و به صورت مشروط تعلیق و از زندان آزاد شد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۳/۲۰