علیرغم نیاز به درمان؛ عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت میثم دهبان زاده در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا – میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم دهبان زاده، زندانی سیاسی از رسیدگی پزشکی در زندان قزلحصار کرج محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “امروز شنبه بیست و ششم خردادماه، در حالیکه آقای دهبان زاده جهت پیگیری روند درمان آسیب دیدگی بینایی خود می‌بایست به بیمارستان فارابی تهران اعزام میشد، با کارشکنی مهدی نایبی، افسر اعزام و شهبازی مسئول دفتر رئیس زندان، از پیگیری روند درمان و اعزام به بیمارستان محروم شد.”
این منبع مطلع همچنین گفت: “آقای دهبان زاده پیشتر در دوره حبس خود در زندان تهران بزرگ در سال ۱۴۰۱، بر اثر ضرب و شتم مسئولان آن زندان دچار آسیب دیدگی از ناحیه چشم و  اخلال در عملکرد اعصاب چشم راست شد. وی به دلیل کاهش دید و سردرد های مکرر نیازمند رسیدگی پزشکی است؛ اما مسئولین زندان قزلحصار به بهانه های واهی از اعزام او به بیمارستان و پیگیری روند درمان وی ممانعت به عمل می آورند.”

میثم دهبان زاده، پیشتر در مرداد سال ۱۴۰۲، توسط دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس، منع خروج از کشور و محرومیت های اجتماعی محکوم شد.

این زندانی سیاسی سابق، سال ۱۴۰۱ در خصوص وقایع آتش سوزی در زندان اوین، در شعبه پنج دادسرای جنایی ناحیه بیست و هفتم تهران با گشایش پرونده ای جدید مواجه شد.

وی در تاریخ ششم خردادماه سال ۱۴۰۲، در پی صدور بخشنامه «عفو» در خصوص محکومیت پیشین خود از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

پیشتر عرفان کرم ویسی، وکیل دادگستری در خصوص آزادی این شهروند گفته بود: “به دلیل گشایش پرونده ای جدید برای آقای دهبان زاده در طول دوران حبس، این زندانی با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان تهران بزرگ آزاد شده است.”

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۶