محمود تورنگ به حبس و شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا – در پی رد درخواست واخواهی، محمود تورنگ، شهروند ساکن یاسوج و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه کیفری دو یاسوج به یک سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی رد درخواست واخواهی، محمود تورنگ به حبس و شلاق محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ بیست و یکم خردادماه سال جاری، توسط شعبه ۱۰۵ داگاه کیفری دو یاسوج صادر شده، آقای تورنگ از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال با حضور در تجمعات شانزدهم آذرماه ۱۴۰۱” به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “پرونده آقای تورنگ پیشتر در پی صدور بخشنامه عفو مختومه شده بود. اما مجدد پرونده مورد بررسی قرار گرفت و پس از رد درخواست واخواهی، او جهت اجرای حکم احضار شده است.”

وی مجددا در تاریخ بیست و پنجم شهریور ۱۴۰۲، همزمان با اولین سالگرد جانباختن مهسا (ژینا) امینی، توسط نیروهای امنیتی در یاسوج بازداشت و در تاریخ چهارم مهرماه ۱۴۰۲، با قرار کفالت آزاد شده بود.

محمود تورنگ در تاریخ پنجم دی ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در دهدشت بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ سیزدهم بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان یاسوج آزاد شده بود.

محمود تورنگ، متولد ۱۳۷۳، ساکن یاسوج است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۲۸