حکم اعدام چهار متهم توسط دیوان عالی کشور نقض شد

خبرگزاری هرانا – حکم اعدام چهار متهم در کرج توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده آنها به شعبه هم عرض ارسال شد.

این افراد پیشتر از بابت اتهام “افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد” در پرونده فروش مشروبات الکلی مسموم در استان البرز به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، حکم اعدام چهار متهم توسط دیوان عالی کشور نقض شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در این خصوص گفت: پرونده این متهمان برای رسیدگی مجدد به یکی از شعب دادگاه انقلاب کرج ارسال شده است.

این چهار متهم پیشتر از بابت اتهام “افساد فی الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد” در پرونده فروش مشروبات الکلی مسموم در استان البرز به اعدام محکوم شده بودند.

پیشتر سخنگوی قوه قضاییه مدعی شده بود که “تهیه و توزیع مشروبات الکلی توسط این افراد منجر به مرگ ۱۷ نفر و نابینایی ۱۹۱ نفر شده است.”

در این پرونده هفت متهم دیگر نیز به حبس محکوم شدند.

لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان، ممنوعیت ورود مشروبات الکلی به کشور، فروش و استفاده از آن را عامل اصلی افزایش تولید مشروبات تقلبی و تلفات و عوارض ناشی از آن می دانند.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۳۰