ادامه بازداشت و بلاتکلیفی هومن صیدالی و رضا عرب‌پور در زندان شیبان اهواز

رضا عرب‌پور بیش از یک سال و ٧ ماه گذشته و هومن صیدالی، یک سال و ۶ ماه اخیر را با بلاتکلیفی در زندان شیبان اهواز سپری کرده‌اند.

این دو معترض اهل ایذه استان خوزستان در جریان جنبش “ژن، ژیان، ئازادی” بازداشت شدند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، رضا عرب پور، شهروند اهل ایذه کماکان در زندان شیبان اهواز بلاتکلیف است. جلسه رسیدگی به اتهامات وی طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

همچنین، هومن صیدالی، اهل روستای “پرسوراخ” از توابع شهرستان ایذه در استان خوزستان، نیز در آستانه ورود به نوزدهمین ماه بازداشتش همچنان به صورت بلاتکلیف در این زندان به سر می‌برد.

رضا عرب‌پور، پیش از این با اتهاماتی از قبیل “محاربه، افساد فی الارض، تشکیل گروه باغی” مواجه شده و پرونده‌اش به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز ارجاع داده شده است. این اتهامات ممکن است به صدور احکام سنگینی همچون اعدام علیه وی منتی شود.

این شهروند در میانه آبان ماه ١٤٠١، در جریان اعتراضات جنبش “ژن، ژیان آزادی” توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و چندی بعد، به زندان شیبان منتقل شد.

هومن صیدالی، نیز روز ٢٩ آذر ماه ١٤٠١، همزمان با کشته شدن حسن سعیدی و محمود احمدی و زخمی شدن عباس (مجاهد) کورکوری، به دست نیروهای اطلاعات سپاه در روستای پرسوراخ بازداشت و سپس، به زندان شیبان منتقل شد.

هه‌نگاو؛ شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳