رهایی پنج زندانی از اعدام در کرج و ارومیه

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی در زندان قزلحصار کرج که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، شامل عفو شده و از مجازات اعدام رهایی یافتند.

از سوی دیگر یک زندانی در ارومیه که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت. همچنین رییس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد که از تیرماه سال گذشته تاکنون چهار زندانی از اعدام نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار زندانی در زندان قزلحصار کرج که پیشتر از بابت جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند از مجازات اعدام رهایی یافتند.

هویت سه تن از این زندانیان، مجید مرادی، داریوش بیگلری و رامین (نام خانوادگی نامشخص)، توسط هرانا احراز شده است.
این چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند، شامل عفو شده و از مجازات اعدام رهایی یافتند. حکم اعدام آنها به ۳۰ سال حبس تبدیل شده است.

رهایی یک زندانی از اعدام در ارومیه
به گزارش ایرنا، یک زندانی در ارومیه از مجازات اعدام رهایی یافت.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: در آبان ماه سال ۱۳۹۴ فردی با هویت «آ – ن» به اتهام قتل دستگیر و روانه زندان ارومیه شده بود که پس از طی مراحل قانونی رسیدگی به جرم این فرد، حکم اعدام وی صادر و با تایید در دیوان عالی کشور حکم او در آستانه اجرا قرار داشت.

ناصر عتباتی افزود: با تلاش هسته های جهادی بخشایش، مدیریت و مددکاری زندان ارومیه، روز چهارشنبه سی خردادماه، متهم با رضایت از اولیای دم، پس از ۹ سال از مجازات اعدام رهایی یافت.

طی یک سال گذشته؛ چهار زندانی از چوبه دار رهایی یافتند
به گزارش تابناک، براتی زاده، رییس کل دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد که از تیرماه سال گذشته تاکنون تعداد چهار فقره پرونده با موضوع قتل عمد که در تمامی موارد حکم قطعی لازم الإجرا مبنی بر اعدام محکومان صادر شده بود، در نتیجه مذاکرات اصلاحی و متعاقبا با گذشت اولیای دم به مصالحه انجامید.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۳۱