گزارشی از آخرین وضعیت یاور فتح اللهی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – یاور فتح اللهی، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند.

آقای فتح اللهی پیشتر توسط شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب به هفده سال حبس محکوم شده بود که محکومیت وی در پی تسلیم به رای به ۸۰ ماه حبس کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یاور فتح اللهی، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، این زندانی سیاسی در تاریخ سوم بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد از بابت اتهام تخریب اموال عمومی به هشت سال حبس، از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس، از بابت اتهام تمرد از دستور ماموران به یک سال حبس و از بابت اتهام  اقدام علیه امنیت ملی به سه سال حبس، مجموعا به هفده سال حبس محکوم شده بود. نهایتا در اسفندماه سال گذشته، میزان محکومیت آقای فتح اللهی در پی تسلیم به رای به ۸۰ ماه یعنی شش سال و هشت ماه حبس کاهش پیدا کرده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاور در آذرماه سال گذشته برگزار شده بود. نهایتا اوایل فروردین ماه سال جاری حکم مذکور به واحد اجرای احکام دادسرای اوین ابلاغ شد.”

یاور فتح‌اللهی، متولد ۵ فروردین ۱۳۷۳ و ساکن تهران در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی در تاریخ سوم مهرماه همان سال از بازداشتگاه (یک. الف) اطلاعات سپاه به زندان تهران بزرگ منتقل شد. در نهایت اوایل فروردین ماه ۱۴۰۲، به زندان اوین انتقال یافت.

جلسه بازپرسی این زندانی سیاسی در تاریخ هفتم آبان ماه ۱۴۰۱، در شعبه سوم دادسرای اوین برگزار شده بود.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۳/۰۴/۰۷