عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت کاظم علی نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – کاظم علی نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم حال نامساعد جسمی از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کاظم علی‌ نژاد بارائلو از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای علی نژاد از بیماری قلبی و دیابت رنج میبرد. علیرغم نیاز این زندانی به رسیدگی تخصصی پزشکی و اعزام به بیمارستان، مسئولان بهداری زندان تنها به تجویز داروهای غیر تخصصی برای وی بسنده کرده اند.”
آقای علی نژاد با نگارش نامه ای به مسئولان زندان اعلام کرده است که در صورت عدم رسیدگی به مطالباتش دست به اعتصاب خواهد زد.

آقای علی نژاد پیشتر نیز علیرغم وخامت وضعیت پزشکی از رسیدگی درمانی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم مانده بود.

این شهروند در اردیبهشت ماه سال جاری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

اواسط دی ماه سال ۱۴۰۲، آقای علینژاد در پرونده ای مشترک به همراه ده متهم سیاسی، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس تعزیری، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری و همچنین از بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد. وی همچنین به مجازات های تکمیلی شامل دو سال منع اقامت در استان تهران و سایر استان‌های مجاور، دو سال منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی و ضبط گوشی تلفن همراه محکوم شد.

جلسه بدوی دادگاه رسیدگی به اتهامات کاظم علی‌نژاد بارائلو در تاریخ چهارم دی ماه سال گذشته در شعبه مذکور برگزار شده بود.

کاظم علی‌نژاد بارائلو، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

خبرگزاری هرانا  ۱۴۰۳/۰۴/۰۷