رهایی سه زندانی از اعدام در استهبان و ارومیه

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در استهبان و ارومیه که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، دو زندانی در ارومیه از مجازات اعدام رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در این خصوص گفت: فردی در سال ۱۳۹۳ مرتکب قتل شده بود و با طی مراحل دادرسی حکم اعدام وی صادر و در آستانه اجرا قرار داشت. نهایتا با تلاش هسته‌ های جهادی بخشایش با اخذ رضایت از اولیای دم، این زندانی پس از ده سال از اعدام رهایی یافته و به کانون گرم خانواده خود بازگشت.

ناصر عتباتی در ادامه افزود: در پرونده دیگر فردی در سال ۱۴۰۲ مرتکب قتل شده بود که پرونده وی نیز در حال طی مراحل رسیدگی بود که در این مورد نیز با تلاش هسته‌ های جهادی بخشایش رضایت اولیای دم اخذ و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

همچنین به گفته عتباتی، در استان آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری تاکنون، هشت زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند با از رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

رهایی یک زندانی از اعدام در استهبان
به گزارش میزان، یک زندانی در استهبان از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این خصوص گفت: یک جوان سی و پنج ساله در سال ۱۳۹۵ در یک نزاع دسته جمعی از بابت اتهام قتل بازداشت شد. پس از چندی این زندانی توسط شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان فارس به اعدام محکوم و رأی صادره در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تایید شد.

سید کاظم موسوی در ادامه افزود: نهایتا با تلاش منادیان صلح و اعضای شورای حل اختلاف در پی رضایت اولیای دم این زندانی از مجازات اعدام رهایی یافت.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۴/۰۷