گزارشی از آخرین وضعیت خالد پیرزاده در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – خالد پیرزاده، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند. این زندانی سیاسی بیش از هفتاد روز است که از برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خالد پیرزاده دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند و با محرومیت مواجه است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای پیرزاده از بیماری قلبی رنج میبرد. وی که از تاریخ سی فروردین ماه، به دلیل ساختن یک تابلو نوشته برای جمعی از خانواده های دادخواه، از امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده اش محروم شده بود، کماکان با این محرومیت مواجه است.”
همچنین، با توجه به مشکلات جسمانی وی، بی خبری از وضعیت این زندانی سیاسی افزایش نگرانی های نزدیکان و بستگان او را در پی داشته است.

خالد پیرزاده، در شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و مورخ بیست و سوم مهرماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند شش این زندان منتقل شد.

وی در دی ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری مجموعا به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم شد.

خالد پیرزاده پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را دارد

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۳/۰۴/۱۱