یک متهم در شهرستان قائنات به مجازات جایگزین حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – یک متهم در شهرستان قائنات، به خرید تجهیزات گرمایشی و خوابگاهی و تحویل آن به مرکز توانبخشی اعصاب و روان مهرآفرین این شهرستان به ارزش چهل میلیون تومان بدل از مجازات حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شرق، برای یک متهم در شهرستان قائنات مجازات جایگزین حبس صادر شد.

محمدتقی خاکشور، رئیس دادگستری شهرستان قائنات در این خصوص گفت: “دادگاه انقلاب در یکی از آرای خود برای محکوم‌علیه، با استفاده از ظرفیت قانونی احکام جایگزین حبس، وی را به تهیه و خرید تجهیزات گرمایشی و خوابگاهی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان و تحویل آن به مرکز توانبخشی اعصاب و روان مهرآفرین قائنات مکلف کرد”.

رئیس دادگستری شهرستان قائنات با بیان اینکه “اجرای مجازات حبس و جزای نقدی برای این متهم به مدت چهار سال تعلیق شد”، افزود: “محکوم‌علیه مکلف شده در مدت تعلیق مجازات، از معاشرت و تردد با افراد معتاد و رفت و آمد به محل‌های آلوده خودداری کند”.

خاکشور تأکید کرد: “در صورت مرتکب نشدن جرم عمدی و انجام دستورات دادگاه توسط محکوم‌علیه، محکومیت وی بلااثر بوده و چنانچه در مدت تعلیق، مرتکب یکی از جرایم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت شود، علاوه بر مجازات جرم اخیر، مجازات معلق نیز درباره وی اجرا خواهد شد”.

گفتنی است با تصویب قانون مجازات اسلامی جدید در فصل نهم آن به مجازات‌های جایگزین اشاره شده است. بر اساس این قانون قضات می‌توانند با توجه به شرایط متهم و داشتن برخی شروط از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند؛ به عنوان مثال یکی از شروط اجرای این قانون رضایت داشتن فرد محکوم است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۱۱