سعید مینایی به دادگاه انقلاب تهران احضار شد

خبرگزاری هرانا – سعید مینایی، فعال ترک (آذربایجانی) با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران احضار شد. در این ابلاغیه از وی خواسته شده در تاریخ هفدهم تیرماه، جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه در این مرجع قضایی حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید مینایی، فعال ترک (آذربایجانی) به دادگاه احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که در تاریخ نهم تیرماه، توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر و به وی ابلاغ شده است، از آقای مینایی خواسته شده تا در تاریخ هفدهم تیرماه، جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه در این شعبه حاضر شود.
او با انتشار مطلبی در این خصوص اعلام کرد: “ابلاغیه ای را جهت حضور در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران دریافت کردم تا قاضی صلواتی و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ما را بخاطر مطالبه‌ احیای دریاچه اورمیه، اجرایی ساختن حقوق ائتنیکی، برچیده شدن تبعیض های قومی و در واقع همان وعده‌های داده شده از سوی نامزدها محاکمه نماید…!”

در تاریخ پنجم خرداماه سال جاری، اولین جلسه دادرسی به اتهامات سعید مینایی از بابت اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی در این مرجع قضایی برگزار شده بود.

سعید مینایی، در تاریخ هفدهم بهمن ۱۴۰۲، پس از حضور در اداره اطلاعات شهرستان بناب بازداشت شد. وی پس از چندی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز به یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۴۰ زندان اوین انتقال یافت. او پس از شانزده روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ این زندان منتقل شد.

منزل شخصی آقای مینایی طی مدت زمان بازداشت توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت. نهایتا این فعال ترک (آذربایجانی) در تاریخ بیست سوم اسفندماه سال گذشته با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

جلسه بازپرسی آقای مینایی در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای‌ اوین برگزار شده بود.

سعید مینایی دانشجوی رشته حقوق در دانشگاه دولتی قم، پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی را داشته است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۳/۰۴/۱۱